YOGA

Blir mer och mer medvetna om kroppen, begränsningar och styrkor. Balanser/obalans, släppa stress, oro och spänningar, öka rörligheten i kroppen.
Få ett lugnare sinne och inre frid, samtidigt bli starkare, smidigare och mer balanserad. Å givetvis om man vill så kan man med disciplin och fokus både stå på huvudet och gå ner i spagat om det är ett mål och önskan man har.

Handlar inte om ”svåra positioner” eller att stå på huvudet. Utan istället är det föreningen mellan kropp och själ.
Att bli medveten om vårt andetag, hur vi andas och vart andetaget befinner sig.

YIN YOGA

Yin Yoga är en blandning av yoga, mindfulness och kinesisk medicin. Yin Yoga är statisk, långsam och mjuk. Alla positioner är sittandes eller liggandes och ökar flexibiliteten i stela höfter och gör ryggraden mer böjlig. Alla kan utföra denna yoga, närsomhelst och hursomhelst. Det är mjuka yogaövningar som vi stannar i under en längre tid, upp till 5 minuter, samtidigt som vi slappnar av i hela kroppen och vilar i nuet.

  • Mindfulness – Att vara närvarande och bli medveten om hela kroppen.
  • Acceptans – Att acceptera kroppen som den är och att älska sig själv. Precis som du är, just i stunden.
  • Andning – Bli medveten om andetaget, fördjupa och andas till de områden som det känns mest stelt eller intensivt.
  • Avslappning – Det är avslappningen vi vill åt. Angetag för andetag, våga släppa taget.